2. generation indtræder
I begyndelsen af 60’erne begyndte Frank Nørgaard i virksomheden, der på det tidspunkt havde 2 lastbiler. Firmaet blev drevet fra privatadressen på Stillidsvej ved Hundige Strandvej i Greve, og godset blev distribueret fra Fragtmandshallen på Halmtorvet. Frank var uddannet indenfor spedition og samtidig med hans job i J. Nørgaard Petersen, startede han d. 1. juni 1963 Spedition Nørgaard.
Forretningen voksede støt, og da Johannes døde i 1971, blev begge firmaer flyttet fra Stillidsvej til Lunikvej ved motorvejen i Greve. Her blev først et kontor bygget og senere, over flere omgange, blev der udvidet med terminal og større kontorer.
Udvidelse af aktiviteterne
Fra midten af 70’erne begyndte vi at udvide forretningen med nye områder. Først Karlslunde og Solrød og senere mod Ishøj, Vallensbæk, Brøndby, Hvidovre og i 1993, købte vi yderligere Albertslund, Rødovre og Glostrup. På det tidspunkt havde vi 15 biler. I den periode havde vi også firmaets 2 første trækkere kørende for Spedition Nørgaard. Den ene en Scania 111 kørte i fast trafik mellem Danmark og Finland. Den anden, en Scania 141, kørte tankkørsel for Hoyer Danmark. Vi havde desuden en lastbil så langt væk som til Guernsey med et gartnerianlæg.
Da godskoncessionen blev ophævet i 1989, var vi med til at grundlægge Danske Fragtmænd AmbA, et landsdækkende distributionssystem med over 500 fragtmænd.
3. generation bidrager med shipping
I 1990’erne begyndte 3. generation i firmaet ved Jesper Nørgaard. Han er uddannet indenfor shipping og udvidede speditionsforretningen med transport til og fra Fjernøsten.
Vi har altid arbejdet målrettet på at konsolidere både J. Nørgaard Petersen og Spedition Nørgaard i et støt tempo, hvor der hele tiden var balance mellem investeringer og udgifter. Da vi solgte Spedition Nørgaard i 1996, var firmaet bygget op til en international transportvirksomhed med kontorer i Greve, Padborg og Ålborg med 45 ansatte og trafik mellem Norden, Europa og Fjernøsten.
Ved salget af Spedition Nørgaard i 1996 flyttede vi til nye lokaler hos Danske Fragtmænd Sjælland på terminalen i Taastrup.
På det tidspunkt var vi 24 ansatte og havde 17 biler.
Danske Fragtmænds køb af DSB stykgods
Næste store udfordring for J. Nørgaard Petersen og Danske Fragtmænd kom i 2001, da Staten besluttede at sælge DSB Stykgods til Danske Fragtmænd. Vi købte 4 trækkere/trailere, og lavede aftaler med 3 vognmænd om at stille i alt 7 biler med chauffører til rådighed. Det var en meget spændende periode, men også meget krævende, fordi godsmængderne for os steg med over 30 % fra den ene dag til den anden.
udvidelse mod Midt- og sydsjælland
I 2008 købte vi Køge Fragtcenter og overtog hermed 8 biler med chauffører, og området dækkende Køge og Herfølge.
I 2011 udvidede vi yderligere med områderne Borup, Bjæverskov, Strøby, Lille Skensved, Havdrup, Gadstrup, Viby Sj. og Jystrup, og har dermed mulighed for at servicere kunder i et endnu større område